Contact

23.09.2019

בחנו את הלוגו שלכם

העולם משתנה כל הזמן, וחשוב שנשאר רלוונטים. חברות משקיעות הון עתק כדי לשנות ולעדכן את עצמן, ולשדר מסר לעולם ש״גם אנחנו ערים לשינויים מסביב ונשארים מעודכנים״. השינויים אינם באים לידי ביטוי רק במוצרים ובמדיניות, גם הלוגו מתפתח ומשתנה בהתאם, על מנת לשקף את ה״זמן החדש״.  

אם אתם בתהליך הקמה של עסק חדש, אם אתם לפני יציאה של מוצר לשוק, אם אתם רוצים להגדיל מכירות בדרך להפוך למותג וחשוב להבין איך לעצב לוגו מנצח – הפוסט הזה נועד בשבילכם. סיכום קצר שיעזור לכם בקבלת החלטות לגבי הלוגו המתאים. ואם כבר יש לכם לוגו ישן – תוכלו לבחון אם הוא עדיין משרת את המטרה. 

אז מה זה REBRANDING ?

האתגר ב”עיצוב מחדש” של לוגו הוא גדול: הקהל כבר מכיר אותו ויש סיכון שאם נשנה אותו לגמרי, המותג עלול לאבד את הזהות שלו. לפעמים השינוי הוא מינורי. לפעמים השינוי הוא מהפך, אך הוא תמיד חייב להיעשות ברגישות והתחשבות בניואנסים הקטנים, ובעיקר בעדינות פסיכולוגית כלפי בעלי העסק –  שמבינים שנדרש שינוי, ומעוניינים בו, אבל הם קשורים קשר עמוק ללוגו שלהם.

אז איך יודעים אם הלוגו משרת את המותג? מתי כדאי לשנות לוגו? ואם בכלל?

 סיכון שאם נשנה אותו לגמרי, המותג עלול לאבד את הזהות שלו. לפעמים השינוי הוא מינורי. לפעמים השינוי הוא מהפך, אך הוא תמיד חייב להיעשות ברגישות והתחשבות בניואנסים הקטנים, ובעיקר בעדינות פסיכולוגית כלפי בעלי העסק –  שמבינים שנדרש שינוי, ומעוניינים בו, אבל הם קשורים קשר עמוק ללוגו שלהם.

אז איך יודעים אם הלוגו משרת את המותג? מתי כדאי לשנות לוגו? ואם בכלל?

 

השינוי האחרון של  פפסי – עלה לחברה יותר ממליון דולר:

 עוד חברות שעשו ״ריברנדינג״ מוצלח וחשוב:

 

 

 טיפים שיעזרו לכם להגיע להחלטה: 

1. פשטות 

הלוגו שלכם מורכב מידי? מכיל יותר מאלמנט אחד או שניים בתוכו? כאמור, מטרתו של לוגו היא להיות זכיר. ככל שהלוגו נקי וברור יותר – כך גדל הסיכוי שנזכור אותו. ללוגו שלכם יש צל / גוונים / תלת מימד? לא טוב. אתם אוהבים אותו ככה? אין בעיה, רק שתדעו שאתם משדרים עסק שתקוע אי שם ב”ניינטיז”. 

 

2. מסר רלוונטי 

מה המסר שנקלט מהלוגו שלכם? האם הלוגו משדר מסר שעדיין מתאים למותג שלכם? מיתוג הוא רגש ותהליך מיתוג מבעוד מועד יוצר אותו. ולוגו מעורר ערכים ורגשות כלפי המותג. מותג שרוצה לשדר מסר מעודכן לא יכול להחזיק בלוגו נדוש ומיושן. הנה דוגמא למותג קלאסי, שלא רוצה להשאר מאחור:

 3. מקצעויות 

אם הלוגו שלכם היה פרוייקט עצמי בלימוד פוטושופ שלכם או של השכנה – סביר להניח שהוא לא טוב. לוגו לא בונים בפוטושופ ולא בייצור עצמי. עיצוב לוגו מבוסס על תהליך של בניית אסטרטגיה מיתוגית מדוייקת ותוך כוונה מודעת ומכוונת. 

 

4. אטרקטיביות 

האם ללוגו שלכם יש “חושניות” כמו לחזון העסקי שלכם? האם הוא מעניין מספיק? האם הוא מסקרן? (קשה בכלל לזכור את הלוגו הישן של firefox)

      

 

דוגמאות לשדרוג לוגו שנעשו בסטודיו גורילות: 

רענון לוגו לרשת ״פרופיל״ – הלוגו החדש משדר זרימה ומסר של קלילות, רוח צעירה ״בוהו-שיק״  לוגו ומיתוג מחדש :

שידרוג של לוגו ״רימון״ תכשיטי יוקרה, לפני ואחרי



מאמרים

,

מה חדש